Що спонукає нас заощаджувати енергію?

Енергоаудит Львів, Тернопіль, Івано-Франківськ

Є люди, які протягом багатьох років свідомо заощаджують природні ресурси, заощаджують енергію, стараються використовувати відновлювані джерела енергії – по суті, стати більш енергетично незалежними. Але основне питання завжди однакове: як ми можемо зробити це найбільш ефективно? Це питання турбує найвидатніших політиків, фахівців у галузі енергетики, фінансових консультантів тощо. Що потрібно для зміни поведінки людей, щоб вони діяли більш відповідально?


Що спонукає нас до енергозбереження?

У статтях професора Роберта Чіалдіні (соціальний психолог та професор штату Арізона) розповідається про те, що ж спонукало людей піклуватися про навколишнє середовище більше 30 років тому.

У одному дослідженні, проведеному ним, його команда розміщувала оголошення на дверях мешканців району Сан-Дієго один раз на тиждень протягом місяць. Оголошення містили одне з чотирьох повідомлень, інформуючи жителів, що: 1) вони можуть заощаджувати гроші, зберігаючи енергію, або 2) вони можуть врятувати земні ресурси, зберігаючи енергію, або 3) вони можуть бути соціально відповідальними громадянами, зберігаючи енергію, або 4) більшість сусідів намагалися регулярно зберігати інформацію про енергію, отриману з попереднього опитування. П’яте оголошення для контрольної групи жителів просто заохочувало енергозбереження, але не мала жодного обґрунтування. Незважаючи на те, що їхнє попереднє дослідження показало, що жителі відчувають, що на них найменше впливатиме інформація про споживання енергії сусідів, це був єдиний тип інформації, що призвела до значного зниження споживання енергії, майже 2 кВтг / добу.


Ще один експеримент

Професор Сіальдіні провів ще одне дослідження, спрямоване на визначення найкращого обміну оголошеннями, що вішаються на двері, з використанням програм повторного використання білизни, які використовуються в готелі, щоб заохотити їх гостей утримуватися від того, щоб кожен день змінювати рушники та простирадла. Він і його команда випробували чотири зовсім інші повідомлення у висококласному готелі Фенікс.

  • В одній з карток було запропоновано гостям допомогти зберегти навколишнє середовище та надавати інформацію, що підкреслює повагу до природи.
  • Інша карта закликала гостей допомогти зберегти ресурси для майбутніх поколінь та надала інформацію, що підкреслює важливість збереження енергії на майбутнє.
  • Третя картка звернулася до гостей з проханням проконсультуватися з нами, щоб допомогти зберегти навколишнє середовище та надати інформацію, яка спонукає гостей співпрацювати з готелем у збереженні навколишнього середовища.
  • Четверта картка запрошувала гостей приєднатися до їх співгромадян, допомагаючи зберегти навколишнє середовище, і підтверджувала, що більшість гостей готелю повторно використовують свої рушники, коли їх про це запитали.

З чотирьох повідомлень, яке з них, на вашу думку, було найефективнішим для того, щоб змусити гостей повторно використовувати свої рушники та простирадла? Правильна відповідь: 4. У порівнянні з першими трьома повідомленнями, останнє повідомлення посилило повторне використання рушників у середньому на 34%.

З одного боку, це сумний висновок щодо поведінки людей, менталітет “стада” відіграє таку значну роль у тому, як ми діємо. Ми ж не тварини, а люди? З іншого боку, для тих, хто бере участь у сприянні сталому життю, це факт, який ми не можемо проігнорувати, і ми повинні використовувати ці результати досліджень в наших найкращих цілях.

Приєднуйтесь до тих людей, які йдуть шляхом енергозбереження, відвідавши блог ІННІТІ Енерджі Консалтинг, щоб почати заощаджувати енергію!


Не потрібно чекати особливого дня, щоб почати заощаджувати кошти та енергію. Почніть змінювати свій стиль життя вже сьогодні. З компанією ІННІТІ Енерджі Консалтинг можна досягти успіхів у енергозбереженні. Вартість наших послуг дивіться тут. Для більш детальної інформації та консультацій звертайтеся до нас по телефонах вказаних на сайті, або пишіть нам на пошту.

© 2019 Smarty.